Fransız haber sitesinde Türk Hava Yolları'nın başarısına dair bir haber yayımlandı. THY için pandemi sırasında Avrupa’nın en işlek havayolu şirketi ifadeleri kullanıldı.
Fransız haber sitesi
Air Journal, Türk Hava Yolları'nın pandemi döneminde gösterdiği başarıyı
haberleştirdi. Haberde, Türk Hava Yolları'nın likiditeyi korumak, maliyetleri
yönetilebilir bir seviyede tutmak ve "yeni normale" uyum sağlamak
için bir dizi "çevik ”önlem sayesinde Covid-19 pandemisi sırasında
özellikle iyi bir performans sergilediği belirtildi. Ayrıca İstanbul
Havalimanı'nda bulunan Türk Ulusal taşıyıcısı ve özel yük iştiraki Turkish
Cargo'nun 2020 mali yılını 6.7 milyar dolar (bir önceki yılın %50'sinde)
gelirle ve sadece "836 milyon dolar net zararla" başarıyla
tamamladığı ifade edildi.
NİSAN AYINDA GÜNDE 685 UÇUŞ
THY'nin Nisan ayında
günde 685 uçuş gerçekleştirdiği belirtilirken bu uçus sayısının en yakın rakibi
Lufthansa'nın iki katı olduğu aktarıldı. Öte yandan 2020 yılında Türk Hava
Yolları'nın %71'lik "etkileyici" bir yük faktörü ile 28 milyon yolcu
taşıdığı kaydedildi. İstanbul Havaalanı Mart 2021'de Avrupa'nın en iyi
performans gösteren Havalimanı oldu ve 616 kalkış ve varış uçuşu ile Türk Hava
Yolları bir basın açıklamasında bulundu. CAPA'ya göre, havayolu şirketi
"pandemi sırasında Avrupa'nın en işlek havayolu şirketi ve dünyanın en iyi
beş havayolundan biri olarak kendini kanıtladı.
İLKER AYCI’DAN
AÇIKLAMA
Türk Hava Yolları
Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı İlker Aycı "Birçok adımların yanı
sıra, özel personel bizim için bu başarı borcumuz var. Diğer havayolları işten
çıkarmalar yapmak zorunda kalırken, bu süreçte meslektaşlarımızdan hiçbiriyle
ayrılmadık. Aksine, tüm Türk Hava Yolları çalışanları, rol ve sorumluluklarına
bağlı olarak %50'ye varan ücret indirimlerini kabul etmişlerdir. Halkımız
arasındaki olağanüstü birlik duygusu, Türk Hava Yolları'nı birbirinden ayıran
şeydir: birlikte, bir aile olarak, bu kriz sırasında Türk Hava Yolları ailesinin
hiçbir üyesinin geride kalmayacağına karar verdik. Avrupa'nın en iyi performans
gösteren ulusal havayolu şirketi olarak başarımız tesadüf değil" diye
konuştu.
KARGO FİLOSUNUN
KAPASİTESİ ARTTIRDI
Aycı şunları söyledi:
“Türk Hava Yolları pandemiyi kargo operasyonlarını ölçeklendirmek için bir
fırsata dönüştürdü ve yolcu uçaklarının 50'si kargo filosunun kapasitesini
artırmak için yeniden yapılandırıldı. Turkish Cargo, "dünyanın ilk beş
Hava Kargo şirketinden biri ve altıncı büyük kargo şirketi" olmayı
başardı; 2009 yılında %0.6'dan 2020'de %4.7'ye yükselen toplam küresel navlun
geliri içindeki pazar payını artırdı. Şubat 2021'de, dünya çapında her 20 kargo
uçuşundan biri Turkish Cargo tarafından gerçekleştirildi.
50 BİN TON TIBBİ
MALZEME TEDRİK EDİLDİ
Böylece Turkish
Cargo, dünyanın dört bir yanındaki destinasyonlara 45 milyondan fazla Covıd-19
aşısı da dahil olmak üzere 50.000 ton tıbbi malzeme tedarik edebildi. Ayrıca,
dünyanın en büyük hava kargo tesislerinden biri olan SmartİST de dahil olmak
üzere yeni teknolojiler ve yenilikçi çözümler geliştirilmiştir (bu yıl açılması
planlanmaktadır). İstanbul Havalimanı'nda bulunan bu tesis, malları daha hızlı
işlemek ve teslim etmek için dronlar ve otomatik robotlar gibi modern
teknolojileri kullanıyor.
Marina Vize Başvuru
Merkezi
Adres: Aksaray Mah.
Teceddüt Sok No:19/3 Fatih, İstanbul
Telefon: (+90) 212
530 04 31
Mobil: (+90) 541 963
17 14
Fax: (+90) 212 530 04
31
Mail:
[email protected]
Web: https://www.marinavize.com