Ege, Türkiye ile Yunanistan arasında turizm kapışmasına
sahne oluyor.
Türkiye, Ege’ye daha fazla turist çekmek için ‘TurkAegean’
adıyla tanıtım başlattı. Ege’yi turizmde kendi bölgesiymiş gibi gören
Yunanistan’dan tepkiler gecikmedi. Türkiye tanıtım dozunu arttırmaya
hazırlanıyor.
ALPARSLAN: EGE'NİN TÜRKİYE'NİN TURİZM MARKASI OLDUĞUNU
GÖSTERECEĞİZ
TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu’na bir
sunum yapan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan, “Yunanistan,
Ege’yi bir nevi kendi bölgesiymiş gibi dünyaya algılattığı için ciddi tepkiler
de gösterdi. Biz önümüzdeki yıl bunu daha da güçlü bir şekilde yaparak Ege’nin
Yunanistan’a ait değil, Türkiye’nin de bir bölgesi, bir turizm markası olduğunu
gösterip oranın payını da elbette arttıracağız” dedi.
Hürriyet'ten Umut Erdem'in haberine göre Kültür ve Turizm
Bakanlığı ile Türkiye Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), 2019 yılında
Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin dağılımını masaya yatırdı. Turistlerin
yüzde 40’ının Akdeniz, yüzde 40’ının Marmara, yüzde 10’unun Ege, kalan yüzde
10’unun da Anadolu’ya geldiği belirlendi. Ege ile Anadolu’nun paylarının
arttırılması için çalışmalara başlandı. TGA, Ege için özel tanıtım programını
devreye soktu.
Eylülde Almanya’da beş şehirde “TurkAegean” ve “Choose Your
Memories” kampanyaları ile 5 bin 683 açık hava alanında yer alındı. Rusya,
Hollanda, Belçika’da reklamlar yayınlandı.
Her yıl yayınlanan ve gastronomi dünyası tarafından ilgiyle
takip edilen “The World’s 50 Best Restaurants – 50 Best Discovery”
organizasyonu ile birlikte dijital tanıtım çalışması yapıldı. Dünyadan en iyi
restoranların tanıtıldığı “50 Best Discovery” bölümünde İstanbul ve Bodrum’un
ardından İzmir kampanyası başladı. Ünlü seyahat yazarı Tristan Rutherford’un
İzmir’in gastronomik zenginliğini kaleme aldığı makalesi sitede yayına alındı.
9-12 Eylül’de İzmir’de Almanya’dan gelen toplam 34 tur operatörü ağırlandı.
Kampanyada Datça, Foça, Çeşme, Didim, Urla, Seferihisar,
Akyaka, İzmir, Cunda, Ayvalık, Bodrum, Kuşadası ve Asos bölgeleri öne çıkıyor.
Tanıtım çalışmaları ‘Gör’, ‘Tat’, ‘Dokun’, ‘Kokla’, ‘Dinle’, ‘Yapmadan Dönme’
ve ‘Ege Rotaları’ kategorilerinde gerçekleşiyor. Gör’de, İzmir’de UNESCO’nun
iki kültürel miras alanı olan Efes ve Bergama vurgusu dikkat çekiyor. ‘Tat’ta
kumru, boyoz, kabak çiçeği dolması, incir, üzüm, zeytin de var. ‘Dokun’da
Alaçatı, Pamukkale Travertenleri, Hierapolis Antik Kenti, Kleopatra Adası gibi
yerler işaret ediliyor. ‘Kokla’ ile İzmir’de Çeşme Ruhu, Muğla’da Bodrum’un
Yedi Koyu gibi alanlar öne çıkarılıyor. ‘Dinle’de ise Muğla’da Sualtı Dünyası
ile Denizli’de Zeybek Havası var.
İstanbul Vize Başvuru Merkezi
Adres: Aksaray Mah. Teceddüt Sok No:19/3 Fatih, İstanbul
Telefon: 0532 231 92 08
Mobil: 0212 530 04 25
Fax: 0212 530 04 25
Mail: [email protected]
Web: https://ivm.com.tr/